老樓日記:居屋癲價 張炳良講風涼話
1 :
GS(14)@2012-07-25 10:29:18http://www.sharpdaily.hk/article ... 8%E6%B6%BC%E8%A9%B1
周一晚十號波,一切商業活動停頓。晚上6時左右,經過地產代理舖門口,發現全部都已關門暫停營業,惟個別店舖內仍有員工在工作。細問之下,原來代理在風球高掛下,反而唔走得,因為要Update放盤業主的最新意向。
經紀黃話,最近問十個業主九個都話要反價,餘下那一個仲要封盤。他大嘆多得特首梁振英唔少,因為盤源已經很少,一個居屋新政搞到業主心雄吊高嚟賣,最近不少正在放盤的居屋起碼反價一成或以上,有啲更離譜到直向大型屋苑睇齊,仲話「o依家唔加幾時加」,好彩的話,可賺多十萬八萬;即使唔得,都可以秤下身家,反正佢哋又唔急住賣,既然個市火熱,遲點再公佈有利樓市的新政,樓價仲可能再高啲。
搞到全城反價,運輸及房屋局局長張炳良居然話放寬白表免補地價購居屋二手,對樓市影響不會太大,呢位學者不知民間生態,當利好消息湧至,個個都驚蝕底,局長試下o依家搵屋買,睇下有冇平貨,若購相連大戶起碼要畀多一百幾十萬先得。佢作為官員,發表對樓市的評論已經唔啱,仲喺度講風涼話。
日前仲傳出重新出售公屋之說,雖然局方作出否認,若然真係喺現時樓市再做刺激交投措施,樓市隨時會再升多啲。
劉兆昌
www.HKLau.com
2 :
Sunny^_^(11601)@2012-07-25 17:39:40我對"相連大戶"呢個有興趣喎.
居屋已經少大戶,仲要係相連.到底咩人會住呢.
股樓齊鳴:居屋不是另類市場
1 :
GS(14)@2012-08-04 13:41:56http://hk.apple.nextmedia.com/financeestate/art/20120804/16574069
自特首梁振英當選後,已有零星居屋業主加價、綠表偷步入市報道,欲在5000個白表免補地價購買居屋的政策下分一杯羮。施政佈告仍未發表,梁振英已急不及待在7月中的立法會答問大會上公佈,在明年1月接受居屋白表免補地價申請,二手居屋即時出現封盤及高價成交個案,帶動公屋及私人住宅市場。
其後,有份協助梁振英在參選期間制訂房屋政綱的前副房屋署長鄔滿海對新政策建議,將名額分兩期推出,並加入樓價限制至280萬元以下,減少對樓價的影響。此外,運輸及房屋局局長張炳良考慮加設轉售限制,防止短炒居屋情況。限制有機會減少可買賣數量,這可能有違政策的原來目的。
政策修補越搞越亂
當市場對新政策出現極大反應,政府想作出修補,以達原本施政目標的用心是可以理解。雖然政策的細節尚未落實,但在定案前不斷修改,並且由不同人士發放消息,只會令市場資訊更加混亂。
房屋政策解決市民必須的住屋問題,政策方向及具體措施更需深思熟慮,尤其現屆政府在上任一個月內已出現人事變動,如果在房屋政策處理失宜,政府公信力將被削弱。
筆者相信推出免補地價措施是幫助小市民上車買樓,但事實似乎對樓價火上加油。有部份人指出,居屋是另類市場,應與其他住宅分開來討論。不過,現時居屋叫價不斷向上,連帶公屋及細價樓私人住宅市場也受影響,怎可說是各不相干?
張一鳴
綠表居屋 3萬首期賺80萬
1 :
GS(14)@2012-08-20 11:33:38http://www.mpfinance.com/htm/Finance/20120820/News/ea_eaa1.htm

有學者認為,居屋業主大賺個案,有機會導致市民以投資心態申請居屋,而新居屋樓價茘升令居屋業主大賺,卻加重新買家負擔,並認為銀行應收緊居屋按揭成數,以減低風險。
中原分行經理馬斯力指出,上述天富苑成交單位為P座中層7室,外望樓景,屬市價成交,雖然業主現時大幅獲利,但並未有再度入市,只搬回父母家中同住,觀望後市發展。
2 :
dcdc(1215)@2012-08-20 12:02:09我都想緊一個問題, 賣左層樓係有 >100%以上的回報, 但之後住邊?
有個朋友計劃中, 男方有一物業, 原本預計幾年後結婚用, 而家計劃先等女方抽到單身公屋, 之後或再買居屋, 才結婚. 男方可賣出物業套現 買平居屋, 有餘錢結婚.
3 :
龍生(798)@2012-08-20 19:48:04係無野可買番的,
賣左層樓可以用呢舊平白得番黎的錢做首期作為正式加入資本市場的第一步
之後有人或許可以游到彼岸, 有人或許會遇溺身亡, 端視乎造化
但如果無此膽量, 就只能在居屋終老, 樓市升跌委實與他無關
但可日日去估價打打飛機, 紙上富貴, 其樂也無窮
4 :
龍生(798)@2012-08-20 19:48:43嘩, 我睇完好想讚自己
但實在未夠厚顏至此, 大家會送我一程嗎?
5 :
dcdc(1215)@2012-08-20 22:20:43龍兄, 一來好眼光, 二來時來運到. Good Job.
就是這樣, 如果得一層樓自住, 除左日日上估價打飛機外, 心理上好一點, 對實質生活沒有幫助. 還會令我不容易升Level, 換樓改善生活.
還有一個出路, 賣樓移民, 但去得邊道?
6 :
龍生(798)@2012-08-20 22:26:18是的, 這是只有一層樓的悲哀,
出面升極都無用, 因為想升級, 向上爬多層, 換更大更好的單位
要付出比原來更多的錢!
情況都好惡劣, 如果個層唯一的樓仲要係居屋, 補埋地價後, 個舊錢可以買番的私樓
分分鐘仲衰過做女個時....
7 :
GS(14)@2012-08-20 22:57:004樓提及
嘩, 我睇完好想讚自己
但實在未夠厚顏至此, 大家會送我一程嗎?
不如試下按個物業博多個
8 :
GS(14)@2012-08-20 22:57:486樓提及
是的, 這是只有一層樓的悲哀,
出面升極都無用, 因為想升級, 向上爬多層, 換更大更好的單位
要付出比原來更多的錢!
情況都好惡劣, 如果個層唯一的樓仲要係居屋, 補埋地價後, 個舊錢可以買番的私樓
分分鐘仲衰過做女個時....
得一層樓要賣樓賺錢是傻仔行為
9 :
dcdc(1215)@2012-08-20 23:20:138樓提及
6樓提及
是的, 這是只有一層樓的悲哀,
出面升極都無用, 因為想升級, 向上爬多層, 換更大更好的單位
要付出比原來更多的錢!
情況都好惡劣, 如果個層唯一的樓仲要係居屋, 補埋地價後, 個舊錢可以買番的私樓
分分鐘仲衰過做女個時....
得一層樓要賣樓賺錢是傻仔行為
冇朋友賣自住樓賺錢, 最 <叻> 仔果個 早兩年 大屋搬 細屋, 套現 一百萬, 而家勁後悔.
10 :
GS(14)@2012-08-20 23:21:429樓提及
8樓提及
6樓提及
是的, 這是只有一層樓的悲哀,
出面升極都無用, 因為想升級, 向上爬多層, 換更大更好的單位
要付出比原來更多的錢!
情況都好惡劣, 如果個層唯一的樓仲要係居屋, 補埋地價後, 個舊錢可以買番的私樓
分分鐘仲衰過做女個時....
得一層樓要賣樓賺錢是傻仔行為
冇朋友賣自住樓賺錢, 最 <叻> 仔果個 早兩年 大屋搬 細屋, 套現 一百萬, 而家勁後悔.
大屋又升幾多?
11 :
dcdc(1215)@2012-08-20 23:34:37應該有3成左右, 聽過佢講話買基金收息, 一來一回, 加埋搬屋洗費, 都幾甘.
12 :
龍生(798)@2012-08-21 00:45:02雜費其實好重皮, 係咁而做少少裝修工程都講緊十零萬
搬上搬落, 買番少少野, 少少傢俬, 少少電器, 少少雜物
無廿零萬都埋唔到單, 仲有經紀佣金之類
真係諗起都打冷震
13 :
肥B(18468)@2012-08-21 14:25:13我就係駛左廿幾萬, 不過就係由「好細」換成「無咁細」..... 呢間我點都要住耐D, 住到D裝修節舊晒先賣.....好肉赤呀...

14 :
dcdc(1215)@2012-08-21 14:36:27真係好肉赤. 不過住得舒服, 點都值.
我自己果道住左成 10 年, 每一次想大修, 就想換樓, 最終自己油下油便算.
15 :
龍生(798)@2012-08-22 02:56:02我而家個度打算住廿年架
16 :
GS(14)@2012-08-22 12:33:0915樓提及
我而家個度打算住廿年架
where are you live now?
17 :
CHAUCHAU(1254)@2012-08-23 00:19:0015樓提及
我而家個度打算住廿年架
趕都唔走個種…
18 :
GS(14)@2012-08-23 09:16:0217樓提及
15樓提及
我而家個度打算住廿年架
趕都唔走個種…
會唔會強制的
老樓日記:居屋都買唔起
1 :
GS(14)@2012-08-22 16:49:18http://www.sharpdaily.hk/article ... 7%E5%94%94%E8%B5%B7
單月樓價升一成,絕不是天方夜譚,正因為連居屋價亦貼近私樓價扯動樓價,上週中原城市領先指數破頂106點,較對上一週已經升了1個巴仙。
由居屋扯到細價樓,正好反映上車客對住屋的需求有增無減,有能力者可集中向私樓埋手,o依家連綠表客都搶居屋,兩批人同時搵樓,個市想唔升都幾難,樓價只係會一個又一個被打破。按現時港島區綠表價要呎價6500元;九龍區呎價接近6000元,連同補地價動輒過萬元,即使有數萬元收入,都好難大嗱嗱攞出百幾萬現金,唔爆就奇只是時間而已。
最近行過富貴居屋筲箕灣愛蝶灣樓下地產代理舖,個個放盤叫價都超過400萬元,位於同區單幢樓、靠近東廊同一個海景私樓仲平啲,300餘萬元以下都有交易,一直以來居屋感覺是低下階層貧苦大眾的上車盤,一下子被CY炒起哂啲價。若然大家要買樓自住,就要問CY如何幫助佢哋先啱,完全責不在業主,業主按市況變化主動調整自己口價是很自然的事。樓價越炒越高,現時尚未上到車的市民,亦多得CY團隊唔少。
劉兆昌
www.HKLau.com
2 :
Sunny^_^(11601)@2012-08-22 16:54:56其實...未必關CY事.
幾年前都已經有D貴
鄔滿海﹕市民對居屋政策過敏
1 :
GS(14)@2012-08-27 12:04:48http://www.mpfinance.com/htm/Finance/20120827/News/ea_eaa1.htm

鄔滿海指出,現時全港約有38萬個已落成而未補地價的居屋及公屋單位,每年5000個免補地價購買居屋的白表資格,其實只佔市場整體約1%,不足以推高樓價,但認為現時樓價出現茘升,反應是「可以理解,但只屬短暫」,因有實力的買家早已轉投私樓市場,只有無力入市私樓的人士才購入居屋。
2 :
Sunny^_^(11601)@2012-08-30 15:04:34我唔明第5點...
家庭既比單身先我明...
但係如果家庭有6千apply,單身既未一定冇?!?!
我都想買個單位呢...
馬鞍山900呎居屋拆4房分租 35呎房租3000 呎租貴如山頂
1 :
GS(14)@2012-08-29 11:19:58http://hk.news.yahoo.com/900%E5% ... 0%82-212011799.html

分成4房出租的單位為馬鞍山錦豐苑錦蓉閣中層8室,面積891方呎,業主近月在區內巴士站張貼放租字條,標明單位屬全海景戶。記者其後以租客身份參觀單位,發現原本三房兩廳的單位,被分為4房,大廳位置因間出房間而變成無窗,即使白天亦要開燈。
其中一個叫租3500元的分租房間,面積只有約45方呎,僅能放下一張4呎闊雙人床,床尾位置已安裝掛牆電視,並在房間外提供一個入牆衣櫃,叫價呎租約78元。業主胡小姐更向記者表明,單位只餘下這一間房仍待出租,相信很快便能租出。
她續透露,另一個面積約35方呎的房間,剛獲一名女文員「即睇即租」,月租3000元,房間內只有一張單人床及少許家具,呎租高達86元。據代理指現時山頂歌賦山道一間逾6000方呎的獨立屋,叫租約50萬元,呎租亦只是約82元。
業主稱已補價 土處未顯示
至於另外兩間房,業主表示分別由一對夫妻及一對母女以每月3800元承租,均為香港人,意味著單位將來最少有6人居住,但要共用一個洗手間及廚房,加上房間面積較細,住戶更需將部分個人物品放在客廳的公用位置。雖然業主向記者表示單位已補地價,但根據土地註冊處資料顯示,
單位於1996年12月以132.98萬元購入後,暫未顯示已完成補地價。
2 :
GS(14)@2012-08-29 11:20:11http://www.mpfinance.com/htm/Finance/20120829/News/ec_gnc1.htm
違《房屋條例》最高可囚1年
發言人表示,在1982年2月或其後推出的居屋單位,均受《房屋條例》附表的規定所限制。錦豐苑於1995年發售,故受條例限制。署方重申,業主須向房委會補地價,才可在公開市場出售、出租、按押或以其他方式轉讓居屋單位,否則即違反《房屋條例》,一經定罪,最高可被判罰款50萬元及監禁1年,而有關的轉讓契約會失效。
3 :
Sunny^_^(11601)@2012-08-30 09:43:44我睇過D...廳都冇...
4 :
亞力士(1473)@2012-08-31 01:20:14她續透露,另一個面積約35方呎的房間,剛獲一名女文員「即睇即租」,月租3000元,房間內只有一張單人床及少許家具,呎租高達86元。據代理指現時山頂歌賦山道一間逾6000方呎的獨立屋,叫租約50萬元,呎租亦只是約82元。
<-------
唔通方便番公?
5 :
GS(14)@2012-08-31 10:05:11你指的番工是...
免補價居屋首呈立會即遇挫
1 :
GS(14)@2012-11-07 00:01:20唔好啦
http://www.mpfinance.com/htm/finance/20121106/News/ec_gga1h.htm
【明報專訊】白表買家可免補地價購買二手居屋是梁振英政府的房屋重點政策之一,但政策首呈上立法會討論即遭挫敗,立法會房屋事務委員會通過動議,促請政府暫時擱置計劃。出席議員當中,幾乎一面倒質疑計劃成效,認為政府是「好心做壞事」,擔心令炒風蔓延至居屋二手市場;連被稱為「梁粉」的議員謝偉銓亦提出質疑。運輸及房屋局長張炳良承認,政府未有詳細評估政策的影響,但計劃若未經實行就擱置是不負責任。
立法會房屋事務委員會昨日以9票贊成、5票反對、2票棄權下,通過由梁耀忠提出的無約束力動議,促請政府暫時擱置擴展居屋第二市場至白表買家,並重新檢討,避免推高二手居屋市場樓價。
投贊成票要求擱置的議員當中,除泛民外,更有屬建制派的地產及建造界石禮謙、批發及零售界方剛。即使屬於「梁粉」的建築、測量及都市規劃界謝偉銓,亦沒投反對,而是投下棄權票。
民協馮檢基擔心計劃等於開放「窗口」讓炒風蔓延至居屋市場。工黨張超雄指出,部分居屋單位售價已遠超一般市民負擔能力,擔心計劃實施後會增加需求,進一步推高樓價。他認為計劃只能增加流轉,沒增加供應,促政府先覑力增加供應,並要求政府延長計劃轉售限期至5年。民建聯梁志祥亦批評政府是「好心做壞事」,沒顧及綠表向上流動需要。
謝偉銓稱:「效果出鰦鈬,就係推高鰦樓價。」他質疑政府沒評估計劃成效,因很多居屋業主賣樓意欲不高,有可能出現供不應求。工業界林大輝亦質疑政府每年5000個名額的釐定準則,「政府無可能無評估,無評估即係打盲拳,亂咁來!」
2 :
鉛筆小生(8153)@2012-11-07 00:38:47根本唔應該起居屋, 既想做到扶貧, 又想做到商品房咁升值
同埋, 要D 樓平D, 簡單好多, 起番80年代個D 樓FORMAT, 乜都冇就平
根本不用綠化, 不用會所, 不用靚外牆, 只要正正方方實用既清水房就掂
3 :
GS(14)@2012-11-07 00:40:52我都想起清水房
4 :
鉛筆小生(8153)@2012-11-07 00:42:573樓提及
我都想起清水房
毛利太低, 點會起
叫政府起呢D, 駛乜靚, 最緊要實用
5 :
GS(14)@2012-11-07 00:44:574樓提及
3樓提及
我都想起清水房
毛利太低, 點會起
叫政府起呢D, 駛乜靚, 最緊要實用
又有人吵
6 :
鉛筆小生(8153)@2012-11-07 00:46:225樓提及
4樓提及
3樓提及
我都想起清水房
毛利太低, 點會起
叫政府起呢D, 駛乜靚, 最緊要實用
又有人吵
起咩都有人吵
尤其個D咩都有, 淨識拎落數既人一樣
香港既福利太過好了
7 :
GS(14)@2012-11-07 00:48:17是d私人業主
8 :
鉛筆小生(8153)@2012-11-07 00:49:217樓提及
是d私人業主
起公屋係唔會嘈
9 :
GS(14)@2012-11-07 00:53:53都吵
10 :
provleng(11142)@2012-11-07 14:42:29清水房好,又環保D,自己想要間屋係點就自己裝修攪.
11 :
肥B(18468)@2012-11-09 11:37:148樓提及
7樓提及
是d私人業主
起公屋係唔會嘈
個個區議會都唔贊成起, 話區內有居民反對在該區起公屋.....
12 :
肥B(18468)@2012-11-09 11:38:58FROM GOOGLE
葵涌增建公屋區議員反對- 東方日報
orientaldaily.on.cc/cnt/news/20090827/00176_022.html
居民阻建公屋港府欲速難達- 香港經濟日報網站: 20120611 - 評論
http://www.hket.com/eti/article/ ... 1d9c75c12243-774719
區議員擬阻上馬 柴灣工廈變公屋或泡湯
http://www.takungpao.com.hk/hkol ... content_1280901.htm
民 建 聯 促 何 文 田 地 王 建 公 屋
http://www.singtao.com/yesterday/loc/0611ao10.html
新聞透視-公屋地難求2012-10-27 - YouTube
www.youtube.com/watch?v=oGs5G6cV3oU
13 :
ironforge(21491)@2012-11-09 17:29:52乜居屋有會所? 未聽過...
14 :
鉛筆小生(8153)@2012-11-09 17:33:0913樓提及
乜居屋有會所? 未聽過...
當要俾錢, 市民就會屈到幾多就幾多
15 :
ironforge(21491)@2012-11-09 17:40:33其實居屋只係市價打6-7折...差價將來賣時要先補返呢個折扣先可以賣..
所以唔見得政府無賺錢..只可以當免息借3成比你買樓..
但樓價可升亦可跌..
e.g 市價200萬樓 折扣40%...咁你可以用120萬買.
將來升值到300萬 你想賣. 你要補返 300萬x40%=120萬地價
你賣左賺左 300萬-120萬-120萬..=60萬 ...私人樓你賺100萬
同樣,如果市價300萬 折扣40%, 你買要 180萬.
如果市價跌到200萬...你賣..都要補返200萬x40% ..80萬地價
即係你賺左 200萬-80萬-180萬..= -60萬 私人樓你蝕100萬
結論就係買居屋其實只係對沖左樓價既升跌幅..升既賺少左..跌時亦蝕少左
16 :
鉛筆小生(8153)@2012-11-09 17:41:4315樓提及
其實居屋只係市價打6-7折...差價將來賣時要先補返呢個折扣先可以賣..
所以唔見得政府無賺錢..只可以當免息借3成比你買樓..
但樓價可升亦可跌..
e.g 市價200萬樓 折扣40%...咁你可以用120萬買.
將來升值到300萬 你想賣. 你要補返 300萬x40%=120萬地價
你賣左賺左 300萬-120萬-120萬..=60萬 ...私人樓你賺100萬
同樣,如果市價300萬 折扣40%, 你買要 180萬.
如果市價跌到200萬...你賣..都要補返200萬x40% ..80萬地價
即係你賺左 200萬-80萬-180萬..= -60萬 私人樓你蝕100萬
結論就係買居屋其實只係對沖左樓價既升跌幅..升既賺少左..跌時亦蝕少左
有5000千戶LUCKY DRAW
17 :
ironforge(21491)@2012-11-09 17:43:12我總係形住呢5000戶係 上面例子300萬買果班...
18 :
ironforge(21491)@2012-11-09 17:49:44不過依家d樓價講到唔會趺咁..唔知呢次樓市到谷底, 中原指數去到幾多..希望唔係100..
家人夾錢有居屋業權 或破壞補地價轉售制 令房委會收入減
1 :
GS(14)@2012-11-15 00:52:23http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20121114/18066517
購買居屋時,業主要列明住戶的身份,以確保單位是由居屋申請人及家人居住。終院常任法官陳兆愷指,房委會明白實況,有部份居屋申請人資金不足,會找家人夾錢買居屋,有關做法沒有違法。
《房屋條例》第17B條訂明,居屋申請人在禁售期內轉讓單位,轉讓均屬無效和違法,有關法例就是防止有人在短時間內炒賣單位圖利。但家人之間因夾錢而享業權,則不屬違法。
非常任法官賀輔明指,有份出錢協助家人買居屋,在5年禁售期後,即使他們不是登記業主,也有權取回應得業權,否則對他們非常不公平。
朋友夾錢則屬違法
至於會否有人濫用制度,透過合資格的人士買居屋作投資賺錢,賀輔明指禁售期長達5年,有投資智慧的香港人,是不會讓資金被居屋扣起這麼長時間,加上樓價可升可跌,相信只有家人才甘願提供資金作居屋投資。至於朋友間夾錢買居屋則屬違法,業權不獲承認,業主待禁售期完結後固然可轉讓給有份夾錢的人士,但需自行處理業權及出售後所得利益。
案件涉及兩個家庭個案,其中一個案,一對老夫婦在2000年以綠表購買粉嶺昌盛苑單位,但單位主要供兒媳居住。兒媳後來離婚,兒子不幸逝世。媳婦指居屋由她付款,興訟要求取回物業,但被上訴庭裁定敗訴,昨獲終院裁定可取回業權。
另一案件的兄弟凌永輝及凌瑞輝夾錢為牛頭角樂雅苑的單位供款,雖然凌永輝並非登記業主,但終院指他仍可向其兄弟取回業權。
公屋聯會主席王坤質疑,法庭忽略資助房屋政策,「居屋出售改名要補地價,但家你夾咗錢就有業權,譬如話你家承受埋其他業權,咁屬唔屬於改名呢?呢個好大爭拗,房委會都可能少收咗嗰筆補地價。」他認為房委會應盡快修例,要求有份供款的人也列入業主名單。
案件編號:FACV9、11/11
2 :
GS(14)@2012-11-15 00:52:37http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20121114/18066519
終審法院就居屋業權的判決影響深遠,房署發言人昨表示,仍在研究判決對房委會執行房屋條例的影響。法律界人士指「掛名」買居屋情況不罕見,質疑房署監管不力。
對於業主有否違反《房屋條例》,房委會稱一向視乎有否足夠證據證明業主在未補地價下,作出按揭、轉售、出租,或以其他方式,將有關物業讓與他人,已簽署的按揭書,買賣合約或租約均是有力的證據,但其他的證據也作考慮。
律師黃國桐指出,現時已有不少「掛名」夾錢買居屋的個案,「好多人借人哋個名買居屋,大陸人都落嚟買,用人哋個名,佢喺後面供,房委會唔係家先知呀?」他認為終院判決合理,「漏洞唔關法例縱容,係房委會監管不力」。
律師伍家賢表示,一家人合資供樓的情況普遍,即使業主一欄沒有填上名字,只要有份出錢,就應該享有物業權益,「你係提供資金嘅人,實際上應該係物業業主」。今次判決只能作親屬合資的參考案例,不能引伸到非親屬付錢供樓,故他認為不用擔心有人利用漏洞,出資幫朋友甚至陌生人供樓,變相免補地價取得居屋業權或炒賣居屋。
3 :
GS(14)@2012-11-15 00:53:10http://www.hket.com/eti/article/ ... dba482c3d530-849343
居屋業主與家人合資購買居屋普遍,實質業權如何處理?終審法院裁定,有份出錢的家人均享有實質業權,並指家人合資買居屋,不涉非法「轉予」(alienation),故沒違反《房屋條例》。
法官相信即使將來有人借此濫用居屋制度,立法會也會跟進。
判決揭示居屋單位業權有機會由非合資格者擁有,違反居屋計劃初衷,並可影響全港30多萬資助置業戶,甚至連港人港地政策亦可能受挑戰(見另文——「港人港地臨挑戰 3點須澄清」)。
長策成員 倡修例或覆核
有長遠房屋策略督導委員會成員認為,房署如認同判決,有需要修改《房屋條例》,倘不服則應作司法覆核。
房署發言人回應,仍在仔細研究判決對執行《房屋條例》的影響。
本案源於兩宗家人合資買居屋的官司,第一宗的原告是媳婦卓樹賢,94年與羅躍偉結婚,至2000年其家姑及家翁葉素雲及羅競輝(即兩名被告),透過綠表中籤購買粉嶺昌盛苑一居屋單位,卓與羅躍偉負責供樓。
卓與羅其後離婚,惟手續完成前羅於前年去世,由卓與前家姑爭奪物業。
勝訴的卓樹賢昨回應:「不講了,你們喜歡怎麼講就怎麼講,我要講的是感謝上帝、感謝神。」
不涉轉予 終院判兩案勝
第二宗是凌姓家庭於83年協議分別入表抽籤,結果凌瑞輝及其妻朱婉倫(均譯音)中籤,購得牛頭角樂雅苑一居屋單位,單位一成首期由母親支付,其兄弟凌永輝及妻林華(均譯音)亦合力供樓,至99年,凌永輝要求以「合資」比例分配業權。
原訟庭先後判處兩案的原告勝訴,但遭上訴庭推翻,上訴庭指家人夾錢供樓協議,等同未經房委會准許下將單位轉予,違反《房屋條例》第17B及27A條,反判原告敗訴,原告向終院提出上訴。
終審法院昨頒下判辭,家人夾錢供樓協議與轉予無關,居屋計劃於78年實施,合資格人士需申報同住人身份,以及其同住人的收入及資產,以確保單位是申請人及其家人居住,可見居屋制度已考慮現實中低收入的申請者會與其家人合資,包括首期及供款等,並容許家人之間改變業權,以反映各家人對單位所作的財政貢獻。
官:倘被濫用 立會跟進
終院強調,上述《房屋條例》的原意,是防止業主以折讓價購買居屋後,在禁售期內轉售賺快錢,但家人合資則沒有違反《房屋條例》。
終院又表示,由於居屋制度已經考慮申請人的家人有份出錢,無論資金是饋贈或是借貸,這些資金亦屬信託,出錢的家人均享有實質業權。
此外終院指,居屋有禁售期,故不擔心居屋制度被濫用,即使將來有人利用其他方法濫用此制度,立法會亦會跟進。
常任法官:包致金、陳兆愷,非常任法官:烈顯倫及賀輔明勳爵;案件編號:FACV9、11/11。
市民瘋搶居屋 睇樓30分鐘扑槌
1 :
GS(14)@2013-01-24 00:08:23http://hk.apple.nextmedia.com/financeestate/art/20130123/18143494

天馬苑495呎賣302萬
世紀21富山高級經理羅慧君表示,天馬苑B座中層9室,建築495方呎,實用363方呎,過去周日,下午一時,單位業主才交匙放盤,因代理事先已通知買家此單位有鎖匙可以睇樓,業主交匙後,代理即帶客睇樓。
代理直言「個單位下晝1點放盤,1點半就賣咗」。業主亦預了買家一定還價,故刻意開高至320萬元,買賣雙方經議價後,買家願即刻落定,終以302.8萬元成交,建築呎價6117元,實用呎價8342元。
同屋苑E座高層6室,建築567方呎,實用415方呎,本月19日放盤,翌日賣出。消息稱,這單位同時獲兩名買家出價搶購,其中一名買家出價340萬元,但另一買家得悉對方出這個價後,即時大幅提價10萬元至350萬元,「等對方冇得還擊」,最終成功購得單位,創屋苑歷史新高價。
內地客付37萬BSD買屯門居屋 長策會關焯照﹕個案非急增 暫毋須規管
1 :
GS(14)@2013-02-18 23:18:03http://www.mpfinance.com/htm/finance/20130218/news/ea_eaa1.htm

【明報專訊】內地跨境學童日增,有廣東省買家為方便子女日後留港讀書,索性在港置業,不惜付37萬元的買家印花稅(BSD)購入居屋澤豐花園單位,為區內半個月以來第二宗居屋BSD成交。
翻查紀錄,上月中屯門區同樣錄得居屋BSD成交,一名內地客上月尾「即睇即買」,一筆過以170萬元白由市場價購入居屋兆隆苑兩房單位,同樣是為方便子女上學,實用呎價4439元(建築3333元),涉及25.5萬元BSD。
祥益高級營業經理蕭嘉偉表示,屯門澤豐花園2座高層F室,前日獲內地客以248萬元買入,買家額外需付37.2萬元BSD。單位實用呎價5727元(建築5145元),造價創屋苑同類單位新高,並較舊紀錄貴約8%,呎價更刷新屋苑新高。
跨境學童父母 買樓方便入學
據知,買家來自廣東省二三線城市,一心來港置業,前日先看嘉湖山莊細單位,考慮負擔能力後,轉睇二手居屋。當日付款後已即時返鄉,單位暫時空置,是為日後子女來港讀書鋪路。原業主則在2005年以64.8萬元(已補地價)買入,帳面獲利183萬。
對於應否限制內地人購買由政府出資興建的居屋,立法會房屋事務委員會成員涂謹申認為,問題癥結在於目前樓價過高,導致部分內地客從私人市場轉投居屋。
2 :
Sunny^_^(11601)@2013-02-19 08:55:36咁比多三十幾萬都要買,呢d就真係冇得打壓...
Next Page